tisdag 23 juni 2009

FET

Ett sjucelligt embryo är inplacerat i min livmoder med mycken möda och stort besvär. Även denna gång hade läkaren mycket svårt att få katetern ända fram in i livmodern. Det gjorde ont och jag kände mig ensam och utelämnad där jag låg medan läkaren, två sjukskötare och en laborant stod omkring mig. Läkaren och sjukskötarna slet med katetern och laboranten stod beredd med sprutan innehållande embryot. Min man var inte med denna gång. Det hade känts bättre om han hade hållit min hand.

Just nu tänker jag: aldrig mer. Det här känns så onaturligt och jobbigt.

6 kommentarer:

  1. Oh! All lycka! Vi satte också in ett sjucelligt,upptinat embryo som fick heta "Sjuan"
    7 är en bra siffra! När blir testdagen?

    kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis till embryot!! Hoppas verkligen att det kommer en belöning längre fram!

    Stor Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack IVF-karusell o Jenny! Testdag blir det om exakt 2 veckor räknat från igår.
    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  4. Sänder lyckokramar!!! Hoppas ni får ett + snart :-)

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  5. Massa varma kramar! Kommer gå kanon!!!!

    SvaraRadera
  6. Tusen tack, Ninna o Rocky!

    SvaraRadera