lördag 28 augusti 2010

En lördagsrapport

Vi har så småningom börjat hitta rutiner i vardagen. Den stora överraskningen för mig, som alltid varit en kvällsmänniska, är att jag faktiskt tycker om att stiga upp och pyssla med Lina de tidiga, tysta, ljusa morgontimmarna. Vi har också, för tillfället i alla fall, fått fason på mattiderna och hon äter nu för det mesta med 3-5 timmars mellanrum. Bara ibland är hon hungrig efter två timmar, då är det oftast eftermiddag eller kväll och en lång dag, som gör små flickor trötta, bakom.
Dagen idag började vi med strövtåg på stan, blommor, bär och grönsaker på torget, några klädbutiker, litet konditori och överallt människor som ler ömt och ibland kommenterar när de ser lilla Lina fridfullt sovande i bärselen på min mage. Förkunnar härmed att Beco bärselen är ett fynd och en välsignelse, som jag rekommenderar åt alla som vill bära barnet nära sig! Dessutom rör man sig fantastiskt smidigt med bärselen, jämfört med när man drar vagnen med sig! Jag har provat både knytsjal och ringsjal också, men Lina gillade inte någondera. Lite synd på den vackra, turkosa ringsjalen jag förhoppningsfullt köpte när magen började ta form... Men jag har inte gett upp med den än, jag ska prova på nytt nu när Lina är lite större och har mera stadga i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar