lördag 14 augusti 2010

Mjölktillverkningen accelererar

Jag skulle skriva att jag upplevt några dagar av mera krävande moderskap, men efter att just ha suttit på huk framför min dotter, som LOG OCH "PRATADE" med mig, är det som om det inte alls varit så krävande ändå. Vad gör det att man ammar från kl. 15.30-23tiden om man dagen efter belönas med flera strålande leenden och småprat som alldeles tydligt är medvetna?! Och nej, tidpunkterna från gårdagens ammningsmaraton är inte överdrivna med en enda minut. De längsta pauserna varade 30 minuter och var två till antalet. I övrigt var det bara några minuter här och där innan det var dags igen. Det är tydligen dags att öka mjölkproduktionen så att min lilla raketväxande baby får det hon ska ha. Hon tycks ha ökat behov av både mat och närhet just nu och har varit en riktig famnflicka de senaste dagarna. På rådgivningsbesöket i onsdags vägde hon redan 4380 gram, men den största förändringen kanske ändå är den ökade medvetenheten i blicken och det tydliga kontaktsökandet. Allt är ändå inte idel leenden, hon har skrikit en hel del också, ett genomträngande skrik ackompanjerat av vilt fäktande armar och ben. Om det är växtvärk eller magknip som är orsaken är svårt att säga.

1 kommentar:

  1. Vad fint det är som du beskriver och hur mycket jag längtar efter den tiden! Jag börjar nästan gråta, vilket inte är så svårt, eftersom jag kan gråta över allt just nu.

    SvaraRadera