lördag 22 januari 2011

Ammningsfri natt

Alldeles oavsiktligt blev den alltså av, vår första natt utan ammning. Lina åt ganska dåligt igår hela dagen, så jag skulle aldrig ha kommit på tanken att ens försöka lämna bort ammningen. På kvällen lade jag henne i vanlig ordning, hon somnade gott och genast, och en kort stund därefter lade jag mig själv också. Jag var otroligt trött igår, kände att jag verkligen behövde vila. Jag är på min vakt för att inte hamna in i samma tunga trötthet som före julen, så jag lade mig tidigt och somnade lika omedelbart som Lina hade gjort. När Lina sedan vaknade till någon gång under natten reagerade jag mera i sovande än vaket tillstånd, stoppade in nappen, placerade min hand på henne och så sov vi vidare båda två. Jag har ingen aning om hur många gånger hon vaknade, åtminstone två, som jag minns, men jag var alldeles för sömndrucken för att komma på tanken att hon kanske ville äta. Jag har ingen aning om vilka tider hon vaknade heller, så jag kan mycket väl ha hunnit få lite djupsömn inatt! Vid femtiden började hon röra på sig lite mera och då var mitt medvetande lite mera medgörligt så jag vaknade faktiskt till ordentligt den gången och insåg att hon inte ätit alls, men att klockan då var så pass mycket att det var bäst att fortsätta på samma linje. Jag blev så glatt överraskad av upptäckten att jag nästan inte kunde somna om, men vi lyckades i alla fall slumra lite till klockan sex när hon definitivt vaknade.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att få sova. Lucas vaknar oxå till ibland men det är inte alltid som man behöver ge mer än nappen=P

    Tummen upp för långa rofyllda nätter utan uppvaknande=)

    Kram!!

    SvaraRadera