fredag 2 april 2010

En dag i vecka 26 och två händelser

Igår hände två saker. Jag tror att jag fick en första sammandragning. Sådana ska komma och ge träning åt livmodern och massage åt babyn, har jag läst någonstans. Jag tror att ännu en funktion är att förbereda den blivande mamman. Plötsligt insåg jag att det här kommer att göra ont. Seriöst ont. Hittills har jag känt mig laddad inför tanken på förlossning, snarast lite nyfiken på denna unika erfarenhet, nu kröp det genast in lite mera allvar i bilden.

Den andra minnesvärda saken hände vid lunchen. En manlig kollega satt mitt emot mig vid bordet. Plötsligt såg han mig vänligt rakt in i ögonen och sade med eftertryck: "jag tror att du kommer att få en flicka, en frisk flicka!" Bara så där. Jag har inte pratat om Lillgullets kön på jobbet, även om många frågar. Jag har velat hålla det för mig själv och dessutom var det ju inte så säkert. Jag blev berörd av den där repliken. Det var nästan som om han verkligen hade vetat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar