onsdag 21 april 2010

Oro

Just nu vill jag bara att graviditeten ska vara över. Jag blir så orolig för minsta lilla sak. Jag vill bara ha mitt barn i famnen och se och känna att allt är bra och som det ska vara. Idag på rådgivningsbesöket var SF-måttet igen mindre än det borde vara och dessutom hade jag minskat i vikt istället för att öka. Mera behövs inte för att all oro som ligger under ytan ska rusa upp i dimensioner större än de isländska askmolnen.

Oron som väcktes avslöjade också för mig hur jag är mån om att "vara som förr", pigg, effektiv, hurtig, glad och stark. Istället för att ge mig själv utrymme och tid att känna och uppleva graviditeten med alla sinnen håller jag farten och fliten uppe. Det gäller både hemma och på jobbet. Särskilt hemma. Det är bara att inse, jag fungerar fortfarande efter gamla mönster och sliter för att försäkra mig om kärlek.

5 kommentarer:

  1. Jag förstår din oro, men allt ska gå jättebra, jag känner det :-)!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch jag känner så igen det du beskriver om att fortsätta i gamla hjulspår och inte känna efter/tillåta sig själv vara gravid med allt det innebär för kropp och psyke. Jag fick inte lugnet förrän jag blev tvingad till det.
    Har du planerat när du ska gå hem före bf? Försök vara hemma så länge som möjligt innan, då hinner du landa.

    Jag vågade inte tro att jag skulle kunna få åka hem från BB med ett barn förrän det faktiskt hände, så jag förstår din oro.

    Och sen tror jag att det är som med allt annat, graviditeten är en process och i och med att du funderar över hur du agerar så är du säkert redo att börja göra lite förändringar snart!

    SvaraRadera
  3. Förstår dig verkligen. Mitt SF-mått var också mindre som du kanske minns. Det var ständig oro från min sida att något var fel. Men det är kanske så att ditt barn är lite mindre, precis som Elvin var, men för övrigt i toppform.

    Antar att de vill göra ett UL på dig?

    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket, och det samma! Hoppas ni har haft en mysig kväll! (Får man efterlysa en ny magbild tro? ;))

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Tack, Tonci, det vill jag också tro!
    Jenny, ännu har det inte pratats om ultra, men jag har tänkt fråga om jag skulle få ett extra.
    Sara, visst får man det! :) Ska försöka få till en magbild snart...

    SvaraRadera