måndag 26 april 2010

Kropp

Jag var inte säker på hur jag skulle uppleva detta att vara gravid rent utseendemässigt, en bagatell kan tyckas när man längtat och väntat länge, men något som ändå spelar en viss roll. Inte en livsavgörande, men kanske en bit av en gladare vardag. Jag kan konstatera att jag verkligen gillar mina nya, fint rundade former. Jag tycker fortfarande att magen är vacker, även i denna storleksklass, och brösten är just precis sådana som jag alltid hemligen önskat att jag hade... Min hud är mera balanserad och i bättre skick än någonsin. Det är bara håret som skulle kräva drastiska åtgärder, men det beror inte på graviditeten utan på att min favoritfrissa bor alldeles för långt borta och jag träffar henne först om två veckor. Då har det gått en låååång tid sedan senaste gång.

Det är som om jag skulle vara lite blind för celluliterna som plötsligt gjort entré i större skala. Vem bryr sig om sånt när det finns en glänsande mage ovanför?!

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag avundsjuk! Har längtat efter barn länge men har svårt att tycka om min stora klumpiga kropp. Har alltid föreställt mig att bara ha en liten mage men allt tycks ha svällt på mig! Och visst, en bagatell, men också rätt jobbigt. Jag längtar efter att åter få träna, svettas och tycka om min kropp.

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym! Ja, det är klart att det känns jobbigt för mig också vissa dagar, man är ju ändå ganska mycket tyngre och jag har annars alltid tyckt om att röra mig och trivts i min lagom slanka kropp.
    Hoppas att du ändå skulle hitta dagar när du kan känna dig tillfreds med nuläget! Och så hoppas jag för oss båda att vi ska bli vän med våra kroppar också efter förlossningen och ge kroppen tid att återhämta sig då. Sköt om dig!

    SvaraRadera