måndag 6 december 2010

Trots allt

Trots dagens medvetslösa början och Linas motvillighet vid första dagssömnspasset har det blivit en bra dag. Jag påminde mig om allt jag är tacksam över och vinnlade mig om en attityd av uthållighet, glädje i vardagen, gott humör, tacksamhet, handlingskraft och andra goda saker- och det blev en bra dag. Lina sover nu och jag funderar på om jag ska låta henne sova vidare eller väcka henne. Har aldrig hittills väckt henne ur en endaste sömn, men påverkas av Wahlgrenska rekommendationer om småbarns rutiner. Hängde en god stund på hennes forum på nätet idag.

Någon här som genomfört sovkuren Sova-hela-natten?

2 kommentarer:

  1. Mr Blund hälsade bara på en kortis. De tre nätterna efter det har varit en riktig pina. I natt var vi nästan vakna en gång i halvtimmen. Ren tortyr. Drömmer om sömn!!

    SvaraRadera
  2. Varmt tack för gratulationen på Majas 1-årsdag samt kommentaren om bilderna under året! Tiden rusar verkligen iväg. Mår ni bra, trots stök under natten? Himla klurigt det där, barn är så otroligt olika. Vi har inte kört något speciellt, dock vaknade lillan varje natt efter 5 månader och då fick hon mat. När jag slutade med amningen så sov hon nätterna igen.

    kram!

    SvaraRadera