onsdag 26 augusti 2009

Avvaktan

Jag har fortfarande inte ringt kliniken och bokat in startdatum för nässpray & co. Avvaktar. Ger mig lite tid att andas och landa. Har varit väldigt gråtmild de senaste dagarna. Om jag är så där känslig av bara alldeles vanlig, "okemisk" pms, hur ska det då inte bli med konstgjorda preparat...?
Jag har alltid varit skeptisk till att utsätta kroppen för en massa konstigheter och mådde aldrig bra av p-piller heller. Nu sitter jag här och samlar mod eller beslutsamhet för att utsätta kroppen för lite mera konstgjordheter igen. Det känns så konstigt, jag kan inte komma ifrån den känslan. Jag har jättesvårt att acceptera att det inte fungerar naturligt.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar. Hade också svårt att acceptera att jag inte kunde fungera normalt och bli gravid utan hjälp.

    Körde den långa metoden första IVF:en, förutom migrän vid ett tillfälle så hade jag inga biverkningar alls.

    Ta den tid du behöver.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Själv är jag så hiiiiimla glad att vetenskapen har kommit så pass mycket framåt att det faktiskt går att fixa sånt här med lite kosntgjord hjälp! Har inte riktigt reflekterat över att det är onaturligt.

    Heja Pärla - du kommer att hitta modet snart!

    Jag har också kört den långa metoden med Synerela och Puregon. Gick OK, en del huvudvärk och lite nedstämdhet, men lite godis och veckotidningar råder bot på det mesta :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att ni inte hade så svåra biverkningar, har nämligen en god vän som blev totalknäckt av behandlingen så det är kanske därför jag gruvar mig lite extra...
    Men nu gäller det att ladda upp en hel hög med glassiga magasin (tack för tipset, Karma!), jag ska ta mig igenom det här med gott mod.

    Skönt attityd du har, Karma, jag försöker också tänka på det som en fantastisk möjlighet, men jag tycker samtidigt att det känns lite kusligt att man petar på så knepiga saker som ett livs tillkomst...Men jag är väl lite allvarligt lagd o sånt är svårt att komma ifrån... ;)

    SvaraRadera