tisdag 1 december 2009

Vecka 8+6

Vår läkare rekommenderade ett extra ultraljud lite senare än det första i vecka 6. Bara för att kolla att allt är som det ska därinne och att tillväxten fortsätter. Hon menade att det blir en så stor chock om man vid det obligatoriska ultrat någon gång i vecka 12 plötsligt upptäcker att fostret inte har vuxit till sig och tyckte därför att vi borde komma en gång extra till kliniken, innan vi sedan går över till den vanliga rådgivningen. Själv tyckte jag att det kändes lite onödigt, men min man ville absolut ha en extra koll, så imorgon är det dags för den.

Magen har spänt en del under helgen. Kanske för att jag haft en väldigt aktiv helg eller så är det snabb tillväxt på gång just nu. Det känns som om det spänner både utanpå och på insidan och jag undrar i mitt stilla sinne hur man ska kunna växa så mycket som man tydligen ska utan att spricka...

Min man har börjat läsa en bok om graviditet. Det känns skönt att han gör det.

4 kommentarer:

  1. Vad bra att de gör en extra koll på kliniken. Jag tycker att helst flera gånger i onödan än att missa något.
    Det är kul att höra att du mår bra och att bebisen växer.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Det låter så mysigt! Skönt att höra att allt går bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att mannen tar tag i läsandet =) Undrar om min kommer att göra det. Om vi blir gravida dvs.

    Skönt med en extra koll. Det är bara att tacka och ta emot!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Joanna, jag blev faktiskt glatt överraskad över att han läser på så pass intresserat! :)

    SvaraRadera