onsdag 17 mars 2010

Mot slutet av vecka 24


Härinne bubblar en lillunge, gullunge, ett hjärtegryn. Efter några intensiva, hektiska dagar både på jobbet och hemma har jag haft tid att bara lägga mig på soffan och kommunicera med min lilla bebis. Jag har aldrig förr tänkt på att TITTA på min mage när jag känner rörelserna, men det gjorde jag ikväll och det såg bara för lustigt ut. Magen är sned som en skidbacke och så ser man hur det böljar och bubblar där under. Jag brast ut i ett spontant fniss när jag såg skådespelet. När det blev stilla för en stund puffade jag och strök lite på magen och strax var bubblet där igen. Vilken kommunikation alltså!

Ursäkta den usla bildkvaliteten, men här ser ni i alla fall med vilken otrolig fart magen växer. En riktig kalaskula har tagit form, eller hur?!

7 kommentarer:

  1. Vad fin mage du har! Jag längtar efter att ha en lika stor redan! Och att kunna puffa lite bebisen där inne ;-)!

    SvaraRadera
  2. Naaa, vilken fin mage! Den växer verkligen snabbt nu!

    Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken underbar mage! Och snygga jeans.

    SvaraRadera
  4. Vackert! /Vendla

    SvaraRadera