torsdag 18 mars 2010

Vårkänslor


Jag upplever vårens spirande försök till ankomst på ett helt annat sätt i år än de senaste åren. Då var det ofta så att jag kände mig trött, gammal, tom, förtorkad och utanför allt det porlande, kvittrande, bubblande, droppande, grönskande livets ohejdbara framtåg. Jag kände det som om jag mentalt bara släpade fötterna efter mig från dag till dag och gick där och hängde med huvudet. I år känner jag mig delaktig i livet. Jag kan glädja mig åt ljuset och den milda luften, som lovar att det kommer mera vår snart, nästan på samma sätt som när jag var ung och kanske lite vårförälskad.

Det känns underbart.

1 kommentar:

  1. Härligt att det känns bra=D
    Såg bilden i tidigare inlägg=) Sååå tjusigt=D

    Vackert!!! Ja allt fina man kan komma på=)

    Kram kram!!!

    SvaraRadera