fredag 21 maj 2010

Fostervatten

Lite knappt med fostervatten, blev slutsatsen av gårdagens ultraljud, men annars verkar allt som det ska. AFI-värdet (mängden fostervatten) låg på 7 och enligt vad jag sökte fram på nätet går den nedre gränsen vid 5. Eftersom bebisens hjärtljud är fina och urinblåsa och njurar ser bra ut på ultrat tyckte läkaren inte att det fanns orsak till oro ännu, men för säkerhets skull blir det ett nytt ultra om två veckor.

Jag tänker dricka massor med vätska under den tiden. Kan kanske hjälpa och jag har dessutom varit vansinningt törstig hela tiden de senaste månaderna. Den där lilla biverkningen som heter springa på dasset stup i kvarten får man ta... Min lilla i magen måste ju få simma ordentligt lite till.

Den lite sparsamma mängden fostervatten kan också ha ett samband med att sparkarna känns så tydligt, inte så mycket som dämpar dem liksom. Och de känns verkligen! Jag har en liten sprattelfia i magen (eller sprattelmåns, vi fick ingen desto mer bekräftelse på könet under gårdagens ultra, det syntes inte)

2 kommentarer:

  1. Skönt att det såg bra ut ändå, trots lite fostervatten. Det är säkert inget att vara orolig över.

    Hoppas ni får se vad det ska bli om två veckor ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog att allt är som det ska ändå... Kanske det helt enkelt bara är en liten bebis, vi får se.
    Kram till dig också!

    SvaraRadera