tisdag 18 maj 2010

Längtan

Det här kan jag längta efter ibland:
  • att kunna dra upp benen utan att något tar emot
  • att få sova utan kisspauser
  • att luta mig över handfatet utan att vara tvungen att sträcka mig efter kranen...
  • ett glas vitt med is
  • att springa, hoppa och dansa
  • att kunna ligga i sängen, svänga mig eller göra vad som helst utan att känna av foglossning
  • att vara slank igen
  • att kunna sträcka på mig på morgonen utan att det tar emot, gör ont eller sätter igång sendrag någonstans

Ändå tror jag att jag kommer att sakna magen sedan. Det är så speciellt att vara gravid. Mötte en kollega i trappan på jobbet idag och hade lite mera åtsittande kläder som framhävde magen. Kollegan utbrast, nästan med ömhet i rösten: "åååå, så fin du ser ut!" Många kvinnor reagerar just så och det finns ofta ett stråk av längtan i rösten, även hos dem som redan har sin barnaskara.

1 kommentar:

  1. Förstår att du kommer sakna magen. Väldigt fin skuggbild!

    SvaraRadera