tisdag 18 maj 2010

Lugn

Jag har haft en lugn dag idag. Arbetsdagen förflöt i lugn takt och efter jobbet fortsatte jag i samma lugna takt. Strövade sakta genom stan med en hand på min mage. Avnjöt en espresso con panna och förundrades över allt skirt, grönt och vackert omkring mig. Sög i mig av solen, värmen och möjligheten att få vara för mig själv. Gick in i en butik och köpte ett vackert smycke, som såg ut som om det var gjort för mig. Köpte jordgubbar på hemvägen.

Nu är jag hemma, fortfarande ensam. Låter lugnet impregnera både kropp och själ. Känner hur jag blir samlad istället för splittrad och oroad. Låter tröttheten finnas där utan att störa. Gör lite vackert på köksbordet, medan jag fixar med maten och väntar på att maken ska komma hem. Jag behöver mycket skönhet omkring mig och i mitt liv. Just nu bjuder naturen på ett överflöd av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar