söndag 7 november 2010

Läggdags

Vi har börjat med en ny läggdagsrutin för en tid sedan. Jag vet inte hur smart den är i längden, men den fungerar bra för både mig och Lina just nu. Jag dansar långsamt runt i vardagsrummet med henne tätt intill mig, nära, nära i famnen till lugn och drömsk vaggvisemusik. Ibland, om jag känner att jag inte orkar höra på samma musik varje kväll, sjunger jag själv. Nynnar sakta och vaggar och vyssjar. Alla sömnmetodsexperter skulle säkert förfasa sig över att göra detta till en vana. Tänk sedan när Lina väger några kilo mera... Men det känns gott och Lina blir lugn och sömnig. Det känns mysigt att avsluta dagen på det där viset. Det är som om vi tackar varandra för dagen som gick. Vi andas in varandras doft, känner på varandras hud. Linas miljoner gånger lenare än min. När hon börjar närma sig sömnen dansar jag in i sovrummet, sätter mig på sängkanten och vyssjar lite till innan jag lägger ner henne och sveper in henne i min mjuka morgonrock. Det sista kom till av en händelse och hon verkar gilla morgonrocken mycket mera än sitt eget täcke.

2 kommentarer:

  1. Låter otroligt mysigt! =) Tycker alla sömnmetodsexperter kan förfasa sig bäst de vill, så här hade jag också gjort!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Kör på det som funkar och när det inte gör det längre så får ni byta till någonting annat.

    Stor kram

    SvaraRadera