torsdag 18 november 2010

Trött

Min trötthet kommer ofta stötvis. Det går bra och det går bra, tills jag plötsligt är matt av trötthet. Sallad är, by the way, tydligen olämplig mat för en ammande mamma, åtminstone om bebisen har känslig mage. Jag och Lina var på mammabarnträff igår och jag njöt friskt av salladen som serverades, med påföljden att Lina pruttade och gnällde kvällen lång och sov oroligt hela natten. Men även en vanlig natt äter hon fortfarande med tre timmars mellanrum och oftare mot morgonen. Hon är förresten väldigt punktlig. Det är nästan på minuten tre timmar mellan målen just nu. Jag tycker det är för ofta när det gäller nätterna och fick medhåll på rådgivningen idag, men särskilt konkreta råd om vad man kan göra åt saken följde tyvärr inte med. Jag funderar på att sluta samsova om det skulle hjälpa. Jag funderar på att börja med smakisar eller kvällsgröt ifall det skulle ge mera mättnadskänsla. Och så borde jag lägga mig tidigare om kvällarna...

2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att Linas mage låter som baby J's. Tyvärr. Jag kan nästan inte äta frukt och grönt (max en frukt per dag och några grönsaker helst ugnsrostade eller kokta), lök, vitlök eller andra starka kryddor. Inte heller bröd eller pasta med extra fibrer. Men jag antar att du märker vad hon tål.

    Håller tummarna att hennes mage kommer ta emot smakisarna med glädje!

    SvaraRadera
  2. Ja du, Nori, känner sååå igen det där med fiberrik pasta och bröd och allt det andra...:(

    SvaraRadera