måndag 15 november 2010

Mjölk

Idag var det dags för allergitestning för vår lilla skrutt. Och ser man på, redan efter 1ml mjölk var hon rödprickig både i ansiktet och på magen. Pricktestet på armarna (för nötter, soja, ägg, pollen, osv) var däremot negativt, men det är inte helt tillförlitligt ännu i den här åldern. Det kändes skönt att få åtminstone en så klar och tydlig orsak till Linas plågor. Jag fortsätter alltså min mjölkfria tillvaro och drömmer om framtiden när jag igen kan äta smör, ost och annat gott. Jag vill ändå fortsätta amma några månader till, det är en kort tid i ett längre perspektiv, och det känns så gott i hjärtat när jag ser ner på min lilla dotter vid bröstet och känner hennes små händer buffa på mig. Nåja, liten och liten... Hon har blivit en relativt stadig tös vid det här laget, trots att både jag och min man är ganska "små". Hon känns stark och livskraftig, men nu vaknar hon och ropar på mig!

2 kommentarer:

  1. Bra att få en förklaring! Och tiden går säkert snabbt tills du kan äta mjölkprodukter igen. :)

    SvaraRadera
  2. Bra att få svart på vitt angående mjölken, men visst är det knepigt att det kan finnas så många andra saker de små reagerar på utan att testen ger utslag...

    Det blir ju lite lättare att se vad som barnen inte tål när man kan ge smakportioner och direkt kan se resultatet.

    Hoppas att du kommer på om det är nåt mer lilla Lina inte tål.

    Kramar

    SvaraRadera