måndag 2 november 2009

Nyheten sprids

Berättade nyheten åt min äldsta syster igår. Vi har alltid stått varandra närmast i syskonskaran och jag ville berätta åt henne först. Hon både skrattade och grät när hon fick höra att jag är gravid. Det kändes så märkligt att berätta det, nästan lite nervöst faktiskt, som om det blev mera verkligt när jag sade det åt någon som ännu inte visste om det.

Nästa söndag är det farsdag och då har jag tänkt berätta för mina föräldrar. Det kanske är väldigt tidigt att berätta, men jag har tänkt att jag måste utgå från att allt går bra, och om det inte skulle göra det så blir det inte mindre tungt av att ingen vetat om vår glädje.

Dessutom ringde jag kliniken för det trevligaste samtalet hittills och fick en tid för ultraljud 17.11.

4 kommentarer:

  1. Man får intrycket om att ni försökt få barn länge? Hur gamla är ni?

    Förstår om det anses vara personliga frågor, det är helt ok om svar uteblir.

    Men i vilket fall som helst: GRATTIS!

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt att få berätta nyheten för familjen! :-) Antar att det känns som en evighet till ul, men oj, vad spännande! Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att UL-samtalet blev trevligt! Men shit, över två veckor tills dess, ååååh vad spännande och nervös och fantastiskt härligt!

    Mysigt att läsa om hur det var att berätta för syster. Det ska bli ännu mysigare att läsa om hur det gick när du berättade för dina föräldrar!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Susanne, jo, vi har försökt både länge och väl...Först på egen hand och sedan via vården. Det börjar väl bli fem år snart sedan vi hoppfullt lämnade bort preventivmedel. Jag är 36 och min man 38 år, så jag har haft ganska mycket "tids-stress" också, särskilt om vi även vill ha syskon och måste kämpa lika länge då.
    Miss S, det ÄR jättemysigt! :) En evighet, njaa, det känns väl snarare som VÄLDIGT många evigheter... ;)
    Kram!

    SvaraRadera