söndag 1 november 2009

Strålande söndag

Jag är så glad idag. Har haft just en sådan söndag som jag helst vill ha. Vaknade tidigt till strålande sol, åt en lugn frukost, satt och myste i soffan med maken (han drack kaffe, men inte jag), duschade länge och väl. Sprayade min kropp med Kerstin Florians (älskar de produkterna) kroppsolja och kände mig levande och närvarande. Gick på gudstjänst i en varm och välkomnande församling här i närheten, såg så många glada och kära ansikten, tänkte hela tiden på min lilla hemlighet, som känns så stor, fick en härlig lunch i kyrkan, köpte blommor och tittade in hos ett par som just fått sitt fjärde (!) barn och nu är vi hemma och fortsätter med lugn och stilla ro.

Jag mår inte illa längre. De enda symptomen just nu är mina nattliga utfärder till toan samt ömmande, men väldigt fasta och fina bröst... :) Vaknade i natt av att jag måste svänga på mig för det var omöjligt att ligga på mage med dessa bröst. Den vida omtalade graviditetströttheten har tillsvidare inte drabbat mig, tvärtom känner jag mig mera energisk än vanligt. Det är nästan så att jag ibland undrar om jag verkligen ÄR gravid, men jag måste ju tro pluset som fortfarande ligger framme i badrummet och mensen som aldrig kom. Jag längtar efter att få uppleva och känna de första rörelserna från livet som växer därinne.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! Så mycket glädje att det smittar av sig lite =)

    Sluta undra nu tjejen, klart du ÄR gravid! På riktigt! ;)
    STOR SÖNDAGSKRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju inte låta bli att undra lite... :) Stor kram!

    SvaraRadera