tisdag 10 november 2009

Vecka 5+5

Det har varit så mycket på gång de senaste dagarna så jag har inte haft tid eller lust att blogga. Min yngsta syster har mått och mår psykiskt dåligt och bor hos oss för tillfället så det känns viktigare att umgås med henne än att blogga.

Jag har berättat åt hela min familj nu. Pappa var kanske den som allra tydligast och mest uttrycket en stor glädje. Det är väldigt roligt att komma med goda nyheter och att själv bli glad över de andras glädje! :)

Nästa tisdag ska vi på ultraljud. Jag väntar med spänning. Lilla fröet gör inte mycket väsen av sig. Jag är kanske lite tröttare än vanligt, men inte mera än att man lika gärna skulle kunna skylla på det tilltagande mörkret, och illamåendet är i högsta grad hanterbart. Det känns bara lite och väldigt sällan. Utom i söndags då vi körde på en stötig väg och det var varmt i bilen, då kände jag plötsligt hur jag överväldigades av illamående så jag slet av mig halsduken och öppnade fönstret för att få in lite frisk och kylig luft. Maken bara skrattade och sade att jag ju önskat mig lite symptom... ;)

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att ha en storasyster som tar hand om en - måste vara guld värt! Hoppas verkligen din syster mår bättre snart...!

    Vad roligt med ultraljud, då får ni se lilla knodden, sådant är superhäftigt!

    kram till dig och din syster!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att få komma med en positiv nyhet!

    Förstår att du inte har tid med bloggande utan prioriterar familjen, hoppas på att din syster ska må bättre snart.

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt det är att läsa din blogg nu, din positiva energi, fortsätter att följa dig! Kicki

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag lovade att återkomma med kommentar på din blogg när min TD passerat...Och nu har jag plussat!!! Känns jättespännande, overkligt roligt! Jag kommer att följa din blogg för vi ligger nästan i samma fas, jag är ca 2 veckor efter dig :-).

    /Camilla

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att det snart är dags för ultraljud! Inte så långt kvar tills ni får se o höra ert pyre, underbart.

    Ta hand om din syster o skriv när du har tid o lust.

    Kram

    SvaraRadera
  6. camilla, GRATTIS! Härligt med ännu ett litet under som är på väg till världen! Hoppas du mår bra!
    Tack till er andra för era kommentarer, min syster har fått medicin nu och det har hjälpt en del. Hoppas att det ska bli bara bättre för henne nu framöver.

    SvaraRadera