fredag 1 januari 2010

Vecka 13+3

Gott nytt år på er alla!

Jag är bara så lycklig. Det är så skönt att vara ledig från jobbet och det är också skönt att vara hemma igen efter att ha firat julen på annan ort tillsammans med min familj. Magen har börjat synas lite mera, särskilt om jag just har ätit. Det spänner riktigt ordentligt när jag är mätt och jag tycker inte längre om att sitta hopkrupen så att magen kläms, vilket jag annars ofta har gjort. Jag har köpt en fin liten bok/ett album om vår väntan och babyns första år och skrev de första raderna i den idag. Det känns högtidligt.

I min mage växer en liten människa till och det är inte bara armar, ben, tår, naglar och inre organ som bildas. Det bildas också en egen, unik liten människa, med egen vilja, egna behov, egna talanger, egna drömmar, en egen röst och eget fingeravtryck. Han eller hon kommer att ha en alldeles egen väg att gå och vi ska få följa med en bit på den. Det är så spännande och stort.

7 kommentarer:

  1. Det är så fint! Värmer hjärtat verkligen!
    Gott Nytt År till dig!

    SvaraRadera
  2. Va härligt det låter, vilken gåva!
    Ta hand om er & njut.
    Kram & god fortsättning

    SvaraRadera
  3. Hej hej och stort grattis!!

    Snubblade in på din blogg för första gången idag.

    Lär återkomma!

    Hoppas att våra väger möts via våra bloggar under 20HUNDRA10.

    Må så gott och god fortsättning

    Mvh Camilla, En mammas dagbok

    SvaraRadera
  4. Hej Camilla! Kul att du hittade hit! Nu ska jag ta en titt på din blogg också! :)

    SvaraRadera
  5. Underbar läsning! Så härligt mysigt fantastiskt! Kramar

    SvaraRadera
  6. Hoppas du njuter fullt ut! =) Eller, det är ju klart att du gör. Det låter fantastiskt, underbart, härligt och en massa andra synonymer.
    Det här året kommer att bli jätteroligt för er!!!

    Massor med Kramar!

    SvaraRadera
  7. Hej

    Ville bara säga jätte grattis! Hittade din blogg via en annan blogg jag följer :) Jag skulle varit i vecka 13+3 idag. Men tyvärr fick vi MA dagen jag gick in i vecka 12. Men jag är glad att "såna som vi" : ) kan lyckas. Så jag håller tummarna för er nu och hoppas att vi någongång får gå igenom det ni går igenom nu Kram!

    SvaraRadera