lördag 9 januari 2010

Vecka 14+4

Vi köpte barnvagn igår! Röd och grann är den och vi valde en modell som är så lättviktig som möjligt, men ändå stabil och trygg. Nu väntar den bara på ett sött litet barn... Kunde inte låta bli att lägga det underbara, vita, långhåriga fårskinnet, som vi fick i julklapp, i liften bara för att njuta av synen en stund. Det såg så ombonat, varmt och mjukt ut. Sedan klappade jag mig på magen och uppmanade lillungen att växa till sig därinne. Nåja, alltför stor behöver ju han/hon inte bli, ungen ska ju ut också...

Någon kanske kan tycka att vi är väldigt tidigt ute med barnvgansinköp, men efter vecka 12 har vi helt struntat i alla tankar på att något skulle kunna hända och verkligen slappnat av och planerat för fullt. Barnvagnsvalet är förresten en process i sig! Det finns så många att välja på och som förstagångsförälder vet man ju inte riktigt hur behoven kommer att se ut, så vi har surfat, diskuterat, klämt, känt, vecklat ihop, vecklat ut och dragit runt en massa olika modeller i olika butiker tills vi nästan började känna oss som alla barnvagnsbutikers skräck. :)

Jag har berättat om graviditeten bara för en enda person på jobbet ännu. De övriga kommer snart att börja märka det hursomhelst, men det var lite extra roligt att dela nyheten med just denna kollega. Hon satt och kollade tidningens annonser med nyfödda, det var bara vi i kafferummet och då beslöt jag mig för att passa på och sade, nästan så där i förbifarten, med lätt ton: "om allt går väl kommer vi också att finnas där i sommar". Hon blev alldeles tyst en stund och man riktigt såg hur hon tänkte efter vad det där egentligen betydde och så sken hon upp, fick tårar i ögonen och gav mig en stor och varm kram. Jag blir själv lika glad och rörd varje gång jag berättar om bebisen och ser hur någon annan blir så uppriktigt och uppsluppet glad för vår skull.

Jag ryms fortfarande utan problem i alla mina vanliga kläder, men jag har fått en del mammakläder till låns. Ett enda av dessa plagg, ett par jeans, är snyggt. Resten är stora som hus...

10 kommentarer:

  1. Vad bra att ni kan slappna av och planera för fullt! Kul!! Barnvagnet är säkert jättefint! :-).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till barnvagnsinköp! själva väntade vi med barnvagn till sista veckorna. Men det var för att vi kände att vi inte behövde köpa tidigare, plus att garantin började ticka på så fort man tog hem den :)

    Visst är det lite magiskt att få berätta för omvärlden? :D

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt att ha köpt barnvagn. Men jag förstår att det är svårt, verkar ju finnas hur mycket som helst att välja på...

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med en vagn hemma! Tycker ni gör helt rätt i att slappna av och inte tänka på vad som ev skulle kunna hända. Man kan inte förbereda sig för det i vilket fall som helst. Man måste förmoda att allt kommer att gå bra. Och det kommer det att göra! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att få känna glädjen när man berättar för omvärlden! Det är du värd!
    Stora kramar

    SvaraRadera
  6. Tack för alla era fina kommentarer! :)
    IVF-karusell, vi hade tur o fick en överenskommelse med affären så garantin börjar gälla från beräknat datum! :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker ni gör helt rätt! Njut av det fullt ut, det har ni förtjänat.

    Du får ta en bild på vagnen också, hade varit roligt att se :)
    Och vad häftigt med garantin, visste inte att man kunde göra så. Det ska jag komma ihåg!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh va mysigt att ni köpt barnvagn:o)

    Tycker absolut att ni ska fortsätta njuta och planera för bebisens ankomst:o)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag är såå glad att idag ha tagit del av den fantastiska nyheten och glädjen här på din blogg! Jag håller verkligen tummar och tår.

    Sara
    (skickade en kommentar förra sommaren)

    SvaraRadera