fredag 4 juni 2010

BB-besök

Här sitter jag med min första kopp hallonbladsté. Första klunken slank just ner och jag konstaterar att det sannerligen behövdes lite honung (vilket föreslogs på förpackningen) för att man ska kunna dricka det här! Smakar i stort sett hö och damm, men om det kan underlätta förlossningen så varför inte... Vi var på studiebesök på BB idag. Jätteroligt, jag känner mig färdig för att åka in typ NU! Blev riktigt inspirerad! :)

De gulliga bebisbilderna på väggarna, de små, färdigt bäddade barnsängarna, blöjorna och kläderna i rummen väckte en otålig längtan. Lilla människa, dröj inte så länge till, allt är färdigt och väntar på dig här.

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att det gick så bra på BB, förstår att du längtar!

    SvaraRadera
  2. Gud vad kul & spännande=)

    SvaraRadera
  3. Hallonbladste är något jag också tänkt dricka sen i slutet av graviditeten. Lite hö och damm är väl inte så fara i fall det faktisk kan ha någon effekt under eller efter förlossningen :) Berätta gärna om du tror det inverkade sen!

    SvaraRadera
  4. Hur går det för dig, hinner du vila och förbereda det som saknas? Hoppas att ni mår bra!

    SvaraRadera
  5. Vendla, man vänjer sig vid smaken, även om man inte trodde det först.. ;) Tyckte att mina sammandragningar ökade ganska mycket efter att jag började dricka teet så nu har jag uppehåll vissa dagar. Det började nästan kännas lite för mycket!
    Nori, tack för omtanken. Det har varit lite mycket de senaste veckorna, men försöker hitta ro och avslappning.

    SvaraRadera