tisdag 29 juni 2010

Vecka 39

Det roligaste med gårdagens slempropp var upprymdheten den väckte hos både mig och maken, men tyvärr känns förlossningen inte alls lika nära förestående idag. Ingen molande värk, nästan inga sammandragningar, inga fler nämnvärda slemproppsrester... Bebisen bökar i lugn och ro därinne. Mera hallonbladsté kanske? Brygger en kopp och hoppas den har verkan, medan jag begrundar dagens inköp. Eftersom jag kände på mig att det inte blir någon bebis idag tog jag bussen till storstaden och gick på rea. I flera timmar. Trängdes bland folk och kläder med min stora mage. Så många härliga sommarkläder som jag inte vågar köpa, man vet aldrig hur man ser ut efteråt. Magen lär ju inte försvinna genast. Hittade ändå en del smått som kan användas med eller utan mage. En färgglad väska, t.ex. :)

Såg en massa gravida kvinnor överallt och bytte blickar av samförstånd med nästan alla. Jag är plötsligt med i en ny världsvid gemenskap.

2 kommentarer:

  1. Hej,vad underbart det måste kännas att gå på stan och byta blickar med andra blivande mammor. Jag kan tänka mig att det känns underbart och som en ny värld.

    Kul att du ville vara med i utlottningen.
    Jag håller tummarna!

    Ha en bra kväll.
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen det där:o) Att gå på stan och ÄNTLIGEN få räkna in sig bland de gravidas skara.

    Nä, magen blir inte densamma på ett tag. Fina tunikor är ett hett tips att investera i;o)

    KRAM!!

    SvaraRadera