måndag 28 juni 2010

Snart dags?

Hoppsan, där kom slemproppen. Eller åtminstone en del av den. Hjälp, det är på riktigt det här! Och min man som ännu inte hunnit läsa förlossningsboken eller se förlossningsfilmen som jag lånat...

Har känt mig "annorlunda" de två senaste dagarna. Mera seg på något sätt, kroppen har känts tung och jag har haft något som påmint om mensvärk, särskilt nattetid, och mera "värkande" sammandragningar. Något är på gång, men enligt min ständiga källa till kunskap, internet, kan det dröja upp till två veckor även efter att slemproppen gått innan förlossningen kommer igång. Jag tror att min bebis kommer att vara ganska punktlig. Det är min gissning. Nu är det er tur; vad gissar ni? :)

7 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj va spännande!!!

    Jag gissar på den 6 juli:o))

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att bebisen, som jag tror är en flicka, kommer lördag den 3 juli. 07.53 på morgonen. :)

    Iii vad spännande! Håller tummarna för att h*n tittar ut snart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tippar att bebis kommer den 9 juli! <3
    Spännande nu!
    Stora kramar, nu börjar spurten!

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande! Jag gissar på fredag, 2 juli :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. =) Jättespännande det här!!!
    Håller tummarna för att allt ska gå jättebra. Förstår att det känns overkligt fortfarande.

    Jag gissar på torsdag, 1 juli. Och att det blir en flicka.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack för gissningarna, nu återstår det att se vem som kom närmast... :)

    SvaraRadera
  7. Jag gissar den 4:e juli. Spánnande!
    Kram

    SvaraRadera