måndag 21 juni 2010

Till en liten människa i vecka 38

Lilla människa, för att vara så liten tar du upp väldigt stor plats i min tankeverksamhet. Idag har rådgivningstanten försiktigt knådat min mage och konstaterat att hon tror att du är lite större än vad det där senaste ultraljudet lät påskina. Tänk, det tror jag också. Inte så mycket större kanske, men alldeles så där lagom. Därför tycker jag att du inte ska dröja alltför länge nu. Jag vill att du flyttar in i den här världen här utanför, tillsammans med oss. Det är vackert här ska du veta. Grönt och fint. Härlig är jorden och jag längtar efter att få visa den för dig.Rådgivningstanten sade att du har fixerat dig och att det betyder att det inte borde vara några problem för dig att rymmas ut heller. Så nu vet du det.

Jag har gjort i ordning din vagn idag. Jag har tänkt mig att det är varmt när du kommer så där ligger en vit filt och ett litet täcke. Fårskinnet får vänta tills svalare tider. Ikväll kommer delar av din släkt hit så om du vill göra riktigt dramatisk entré så borde du kanske passa på de närmaste dagarna... Jag har absolut inget emot det och i så fall får du genast från början träffa några av mina käraste människor. Så välkommen bara, lilla frö. Välkommen!

6 kommentarer:

  1. Åh - det kan verkligen hända nu och närsomhelst! Glöm inte kameran när ni åker iväg bara. All lycka och hoppas det går bra när lilla fröet vill komma till världen! Superspännande! Stor kram!! ♥

    SvaraRadera
  2. Rörande! Snyftar ju nästan till här.

    SvaraRadera
  3. Förstår att ni längtar efter att träffa den lilla människan där inne nu:o))

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag önskar också lilla fröet välkommen! Vi är många även här i cyberspace som har väntat! <3

    Glad midsommar och stora kramar!

    SvaraRadera
  5. Tack, tack för att jag fick ta mig tillbaka i din blogg och läsa om processen. Jag tog min första hormontablett idag och börjar med spray 4/7. Är mycket orolig...
    Det kändes skönt att få läsa dina ord.
    TACK och lycka till med ditt underbara frö, lycka till. nu hopas jag att min son 4 år snart ska få ett syskon.

    SvaraRadera
  6. IVF-karusell, nej, vi ska verkligen inte glömma kameran...Hoppas jag! ;)
    Anonym, önskar dig lycka till med ditt syskonförsök! Hoppas att du ska må bra under hela behandlingen. Återkom gärna o berätta hur det går! Varm kram!

    SvaraRadera