fredag 18 juni 2010

I slutet av vecka 37

Lilla bebisen har vuxit till sig. Dryga 500 grams viktökning på två veckor var uppskattningen på dagens ultra. Det blir nog bra det här. Om ökningen fortsätter i samma takt så blir det ju en helt normalviktig bebis som ska klämmas ut. Jag försökte berätta för den lilla på väg hem från ultrat att SÅÅÅ mycket tillväxt nu den sista tiden kanske inte är nödvändig, men blivande pappan tyckte istället att bebisen kan lägga in en rejäl slutspurt och växa sig stor och stark.

Det kändes bra idag. Under ctg-tagningen fick jag en plötslig känsla av att vi kommer att klara det fint det här, vi tre, när vi kommer för att föda. Vi har ännu ett kontrollultra inplanerat om två veckor. I mitt stilla sinne hoppas jag att vi kommer att få mäta en livslevande, sprattlande bebis IRL istället...

4 kommentarer:

  1. Oj, nu är det verkligen inte långt kvar. Fy så spännande! Nu inser jag också att jag kommer att missa att läsa om när det är dags, eftersom jag snart åker på semester, men jag önskar dig lycka till. Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är självklart att ni ska klara det fint! Snart är tiden här, det är så spännande!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att bebis växer och mår bra!

    SvaraRadera
  4. Spännande! Jag har bf imorgon men här händer inte mkt tyvärr..

    SvaraRadera