söndag 24 maj 2009

Nattprat

Det bara GÅR inte. Kan inte somna. Det kan bero på att jag drack kaffe idag. Och ett glas vin också. Efter att ha låtit bli dessa stimulantia en tid så blir de väldigt verkningsfulla. Åtminstone på en highly sensitive person som mig. (HSP är faktiskt på riktigt ett begrepp, googla så får ni se!)

Det där med att vara väl förberedd inför morgondagens möte med läkaren på kliniken har glidit mig ur händerna denna långhelg. Jag har nog försökt och några frågor fick jag väl till pappers, men jag är mycket mera avvaktande den här gången än inför vårt allra första besök . Jag får ta det som det kommer. Antagligen kan jag inte påverka processen särskilt mycket ändå. Det enda jag önskar är att jag ska få göra ostimulerad FET. Jag har inte lyckats hitta särskilt mycket information om överföring av frysta embryon, men jag tror att jag mår bättre ju mindre min kropp måste utsättas för hormoner utifrån.

Har försökt prata lite med min man om morgondagens möte, men här är vi verkligen på olika våglängder. Skulle jag inte ha påmint honom ett ganska stort antal gånger om att vi ska till kliniken på måndag så skulle han säkert glömma bort det. Det är ju inte hans kropp som behandlas så det ryms inte riktigt med i hans tankevärld på ett aktivt sätt. Ibland undrar jag nästan om han glömt vad det är vi försöker bli...

2 kommentarer:

  1. Hej Pärla

    Hoppas mötet med läkaren går bra idag! Jag fick också påminna min man flera gånger om alla möten. Som du säger är det ju svårare för dem att ta in allt då det inte är deras kroppar som ska mixtras med. Men jag tror ändå att det vill lika mycket, men vi visar det på olika sätt.

    Jag tror på er:o)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, Jenny! Skönt att höra att det inte är bara min man som är så där tankspridd... ;)

    SvaraRadera