torsdag 7 maj 2009

Sommarshopping

Idag har jag köpt mina första sommarplagg för i år. Två fina klänningar som svänger runt benen så där somrigt och lätt. När våren börjar gry brukar det vara så oemotståndligt lockande att köpa nya sommarkläder, men i år har jag avvaktat och väntat... Hoppats innerligt på att få köpa kläder där en växande mage skulle få rum istället.
Shoppingen i dag var kanske ett försök till lite simpel tröst. Samtidigt finns det en djup resignation bakom. Det känns som om vi är längre från en graviditet och ett barn än någonsin. Tänk om det ALDRIG lyckas för oss. Jag, som trodde att jag skulle kunna acceptera tanken på barnlöshet med ganska samlat lugn, inser att vårt första IVF-försök bara triggade igång längtan igen. Det gav hopp om att det kanske skulle kunna lyckas i alla fall och kanske var vi närmast hittills, det lär vi väl aldrig få veta. Vi har ännu två embryon i frysen. Kanske kommer något av dem, eller båda, att bli ett barn. Det svåra nu är att känna sig så hjälplös. Finns det INGET jag kan göra för att fixa det här???

Min man är arbetslös för första gången i sitt arbetsamma liv idag. Igår kom beskedet. Min intelligenta, högutbildade, smarta man, ingen trodde honom när han tidigare sade att han tror att det kommer att gå så här med hans jobb. Men kanske det kan föra in ett nytt lugn i vårt liv? Åtminstone för en tid, innan det blir nödvändigt att hitta ett nytt jobb. Kanske ett eventuellt nytt lugn skulle kunna hjälpa oss i vår barnlängtan? Kanske vi skulle älska mera.

5 kommentarer:

  1. Grattis! Du har hamnat på nättidningen Boombabys lista över Sveriges bästa småbarns, gravid- och längta-barn-bloggar, en "boomblogg" med andra ord. ;-)
    Kolla själv på: http://www.boombaby.se/

    SvaraRadera
  2. Hej! Hamnade här inne genom boombabys sida. Har varit i samma sits som ni. Ska snart ge oss på vårt 2 försök. Hoppas verkligen att det lyckas för er! Lägger till dig på favorit listan =)Man behöver veta att man inte e ensam!Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har precis läst igenom hela din blogg. Tack!
    Lycka till!
    //K

    SvaraRadera
  4. Hej Pärla

    Hittade dig via Boombaby där både du och jag är listade på bloggtoppen. Har nu läst hela din blogg. Du skriver så fantastiskt bra. Är ledsen för din skull att det inte gick vägen. Minns själv den förkrossande besviklelsen när vi misslyckades med vårt första IVF. Och den jävlaranamma som infann sig inför försök nummer två. Den här gången gick det vägen för oss.

    Jag hoppas verkligen det ska göra det för er också. Kommer följa dig.

    Stor Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag blir riktigt varm om hjärtat av era kommentarer! Tack!
    Rockygirl, hoppas innerligt att ert andra försök kommer att lyckas!Kommer att kika in på din blogg nu o då.
    Jenny, var inne på din blogg också o lämnade en liten kommentar. :)
    Tack till dig också, K!

    SvaraRadera