måndag 7 september 2009

Föräldraskap

Idag är jag inte alls intresserad av att bli förälder. Den där längtan går i vågor och vissa dagar inser man att livet utan barn är bra mycket enklare än livet med barn... De senaste dagarna har jag t.o.m. lekt med tanken att avboka hela behandlingen och ge upp tankarna på barn och istället rikta in mig på att fylla livet med annat. Det beror faktiskt inte på att jag skulle vara spänd inför behandlingen, den är ju övergående, jag är bra mycket mera spänd inför tanken på min man och mig som föräldrar.

2 kommentarer:

  1. Hej, vill bara ge dig stöd att fortsätta med behandlingarna även om det innebär nedregleringar och klimakteriebesvär. Tveka inte nu, du kommer att ångra dig sedan! Jag genomgick flera IVF-behandlingar för 6 år sedan. Fick också 8 ägg men inget befruktat. Efter 5 IVF med bara en insättning som inte lyckades ville de inte se mig mera. Snacka om att känna sig misslyckad. Det blev aldrig något barn. Nu är jag 45 och tänker ständigt på om jag hade proppsat på ytterligare försök eller gått till en annan klinik kanske situationen hade varit en annan. Har man fått det där med barn i huvudet är det bäst att gå hela vägen, testa alla möjligheter innan man slår sig till ro och bestämmer sig för att detta med barn var inte mitt öde. Lycka till! Positiv energi från sydamerikanskan

    SvaraRadera
  2. Tack för denna kommentar! Jag behövde den verkligen, jag har känt mig så tvehågsen på sistone, trots att jag innerst inne har den där längtan. Jag är ledsen för din skull, att det inte blev något barn. Önskar också att du ska få ro från tanken på "om bara"...Allt gott till dig!

    SvaraRadera