lördag 12 september 2009

Lördag

Sist och slutligen blev det en skönt vilsam dag idag. Jag vaknade upp med jobbiga tankar, fortfarande påverkad av den fruktansvärda och våldsamma filmen Inglorious Basterds, som vi såg igår. Jag klarar inte av filmer med våld och den här var verkligen våldsam och hemsk. Mådde illa och grät när vi kom ut från bion. Dylika filmer får mig att känna att jag inte vill föda nytt liv till denna obarmhärtiga, hatiska värld och att man borde satsa all sin tid och sin kraft på att lindra lidandet som finns.

Förutom filmen var jag också påverkad av en mardröm där min man var otrogen. Jag har känt mig emotionellt väldigt otrygg den senaste tiden så det var säkert det som gav upphov till drömmen.

Varm höstsol, klippor och hav fick mig att slappna av och byta tankespår. Nu är vi hemma igen, vi har ätit och nu pysslar var och en med sitt. Han ligger på soffan och läser och jag surfar och bloggar. Jag är tacksam för internet. Mina bloggar (jag har en annan också, där jag överhuvudtaget inte skriver om våra IVF-försök) fungerar faktiskt som små lufthål, där jag får lufta mina tankar och använda ord, vilket är skapande och bra för tankeverksamheten.

Jag tycker att jag har känt av ägglossningen väldigt tydligt den här månaden. På något sätt är väl kroppen påverkad av alla växlingar i hormonflödet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar