onsdag 2 september 2009

Tips

Kära läsare, jag är inbokad för att påbörja långa behandlingsprotokollet och nu skulle jag vilja be er komma med alla goda råd ni har inför den klimakteriekris jag väntar mig. "Karma " har i en kommentar påmint mig om att godis och veckotidningar motverkar biverkningar alldeles ypperligt och jag har redan börjat spana in glassiga tidningar som ropar till mig från tidningshyllan.

På lång sikt är ju inte en behandling någon stor grej och säkert småpotatis jämfört med att vara gravid i 9 månader, jämfört med förlossningen eller med föräldraskap, men jag är nu bara funtad så att jag lyckas gruva mig ändå...

4 kommentarer:

  1. När jag gick den långa behandlingen hade jag inte så mycket biverkningar, vissa klarar sig rätt bra. Men jag tränade och promenerade mycket, för det har visats lindra eventuella biverkningar. Även om godis och tidningar kanske låter mer lockande, hihi;o) Testa dig fram och kör hårt på det som passar dig. Men att vara lite aktiv vet jag har funkat för flera andra också.

    Vid ett tillfälle hade jag en gräslig migrän som berodde på nässprayen, men då var det sängläge som gällde.


    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag tror också på det där med motion, vet att jag mår bra av sånt! Har just kommit överens med en granne om att jag ska börja gå ut med hennes gräsligt söta hundar en gång i veckan. :)

    SvaraRadera
  3. Hihi, perfekt med gräsligt söta hundar som sällskap:o)

    SvaraRadera
  4. Kära du. Ta varje dag som den kommer och fyll dem med ALLT du gillar. Försök att at dagliga promenader på 2-30 minuter för att hålla endorfinnivåerna på plats. FÖr mycket socker kan få en smådeppig dagen efter. Men kräv inte för mycket av dig själv utan försök ATT TÄNKA POSITIVT! Tusentals kvinnor runtom i världen har gått /går igenom samma sak and we can do it! Lite på din kvinnliga styrka. Se också till att osva mycket och vila.

    Varm kram och stort lycka till
    Stina

    SvaraRadera