fredag 17 april 2009

Känslotumult

Befann mig i känslomässigt tumult ganska länge efter läkarbesöket igår. Så till den milda grad att jag krockade med en hylla på varuhuset... Plötsligt fick den en hård närkontakt med min panna! Det sägs ju att man kan bli lite förvirrad av graviditetshormoner, det räcker tydligen med pro-graviditetshormoner för mig...
Hade ganska ont i magen på höger sida hela eftermiddagen och kvällen. Det kändes så som jag föreställer mig att milda sammandragningar känns, lite som små, plötsliga, ganska häftiga stick av mensvärk.
Bromsmedicinens spruta var lite större, men det var inga problem att köra in den heller. Försöker ge min MYCKET sprutfobiska man lite kognitiv terapi genom att visa sprutorna för honom, men han klarar det nätt och jämt. Ingen chans att han skulle kunna se på när jag sticker, för att inte tala om att han skulle assistera...
Jag vill att dagarna ska gå fort nu. Vill in på nästa ultraljud, vill veta när äggplockningen blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar