fredag 17 april 2009

Dosering

Efter två dagars totalt kaffeupphåll bara måste jag dricka en halv kopp efter lunchen idag. Gott, och knappast skadligt i den mängden.
Jag lever mitt liv på nätet just nu. Surfar på alla möjliga IVF-forum på alla språk som jag förstår. Oron, frågorna och förhoppningarna är väldigt likartade överallt tycks det som. Jag är glad och tacksam att jag bor i ett land som har en välfungerande sjukvård. Visserligen har det dröjt länge från den första kontakten tills behandlingen äntligen blev av, men det verkar som om mitt kära fosterland har varit bra på att utveckla vården inom fertilitetsbehandlingar. Den klinik är vi nu går är en privatklinik, men vi har haft turen att bli flyttade dit via den allmänna vården som nu betalar för oss eftersom de hade för fullt för att kunna ta emot oss. Det är en lyckoträff bara det, eftersom det innebar att jag fick välja om jag ville köra långa eller korta protokollet. Inom allmänna sjukvården hade jag varit tvungen att genomgå långa metoden.
Insåg under mina surfutfärder idag att det varierar en hel del hur stora Puregon-doser man får. Om någon är intresserad så har jag nu alltså sprutat Puregon varje kväll i fem dagar (det tycks också variera om man gör det varje eller varannan dag) med en dos på 150 IU. Jag ska fortsätta med detta ända fram till söndag, och sedan får vi se vad måndagens ultraljud leder till.

Läste på familjeliv om någon som såg till att få i sig mycket fett under behandlingen (och som sedan blev gravid) så nu ska jag gå och avnjuta en frasig croissant. Man måste ju göra vad man kan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar