lördag 11 april 2009

Mens! Dag 26= dag1

Mensen har börjat. De första spåren kom igår på eftermiddagen och framkallade en känsla av lindrig panik hos mig. Mensen skulle ju börja först på tisdag! TISDAG, alltså, dit är det ännu några dagar, faktiskt, det är INTE nu. Igår var dag 25, idag är dag 26, och jag hade räknat med att mensen kanske skulle börja på måndag eller tisdag. Insåg att jag dessutom räknat en dag fel och trott att tisdag skulle vara dag 28 när den i själva verket är dag 29.
Men nu är alltså dag 1 idag och det betyder dag 2 och spruta imorgon. Tack och lov att det är vanlig lördag idag så att jag kan få ut mina mediciner!

Jag hade så många andra frågor när vi besökte kliniken att jag inte ens kom mig för att fråga vad jag gör om mensen börjar tidigare än beräknat. Dumt, men så var det och nu känns det lite osäkert när jag inte genast kan ringa kliniken och få bekräftelse på att jag ska börja spruta imorgon. Så jag börjar bara och ringer sedan på tisdag när påskhelgen är över.

Det känns pirrigt. Och idag känner jag mig väldigt osäker på om jag kan hantera moderskap. Den lilla babyn som finns i en dröm kan bli en verklig människa med verkliga behov och en verklig personlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar