onsdag 15 april 2009

Oroligt

Första vul genomliden. På höger sida finns fem folliklar, på vänster också några. Läkaren var inte så värst meddelsam så jag vet inte riktigt hur många de vänstra var. Det var lite jobbigt idag. Läkaren var så fruktansvärt sval och berättade inget av sig själv, jag frågade o frågade, men hon var så korthuggen att jag kände mig tystad. Jag kände mig väldigt spänd, jag fick inte förtroende för denna läkare. Nu sticker det i magen och jag svettas.
Nästa vul är på måndag och då bestäms plockningsdagen. Det kanske blir onsdag. Två ägg på vardera sida såg så stora ut redan.

Känner mig rädd. Oförberedd. Spänd. Orolig. Har tagit ledigt från jobbet idag. Det här får bli min egen dag. Tid för bearbetning och tankar och bön. Skriver det här i folkvimlet på stan. Ska dricka mitt té och sedan ströva lite.
Ikväll börjar bromsmedicineringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar