fredag 9 oktober 2009

Nästan för mycket...

Go' vänner! Jag har minst 10 ägg på vardera sidan. Minst. Hoppsan, tyckte läkaren. Hon hade föredragit lite färre och större, men mina äggstockar har tydligen bjudit till och frambringat många, vilket har gjort att de inte blivit så stora. Enligt läkaren borde de i alla fall ha hunnit växa till sig tills tisdag då äggplocket blir. Det fanns tillräckligt många av tillräcklig storlek i alla fall. Nu har jag stränga order att inte överanstränga mig eftersom det finns risk för överstimulering. Jag ska ligga på soffan med en bok och inte göra något alls, det är läkarens bestämda rekommendation. Varför inte? Det låter som en ganska bra plan för helgen. :)

Märkte idag på kliniken hur lätt tårarna vill tränga fram. Trots att jag denna gång mått bra hela tiden hittills så ökar spänningen nu. Egentligen är jag ganska skraj.

4 kommentarer:

  1. Gud vad roligt tjejen!!! =) Det är ju jättebra. Och så vila hela helgen, låter inte helt fel.

    Ska bli jättespännande att höra hur det kommer gå nu. Jag håller verkligen tummarna inför ÄP på tisdag!

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Det låter ju superbra! Hoppas att allt går bra på tisdag. Kramar.

    SvaraRadera
  3. Oj, det var många:o) Kanon! Mycket bra ordination av doktorn. Ligg i soffan och läs och se på film. Åh så spännande med ÄP nästa vecka.

    Förstår att det känns lite läskigt, det är ju inte en dans på rosor direkt att gå igenom en IVF. Men vi är många här som hejjar på dig och stöttar dig heeeela vägen.

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Superbt med alla stöttande kommentarer! Tack!

    SvaraRadera