fredag 2 oktober 2009

Biverkan

En illasinnad huvudvärk har placerat sig bakom mitt pannben idag. Jag brukar sällan ha huvudvärk så jag antar att det handlar om biverkningar. Det sticker till i magen med jämna mellanrum och jag mår lite lätt illa. Trött också.
Ska ta en promenad på eftermiddagen med två goda vänner. Båda barnlösa. Den ena har gått igenom tre IVF och står nu i adoptionskö, den andra är singel.
Den här veckan har jag funderat på hur mitt liv förändras om vårt försök lyckas. Kommer t.ex. dessa mina två vänner att hamna i periferin, dra sig undan? Jag hoppas innerligt att det inte blir så, tycker väldigt mycket om dem.

4 kommentarer:

  1. Det är jättesvårt oavsett om man är den som blir gravid eller om någon i ens närhet blir det. Jag har bara fått uppleva den ena sidan av misären och den var inte kul. Det blev väldigt fort väldigt jobbigt och jag var på väg att driva bort från min vän som också kämpat med att bli gravid rätt så länge. Men jag är så glad att jag sparkade mig själv i röven och faktiskt såg till att behålla henne som vän och såg till att acceptera och gilla läget illa kvickt. Det var smärtsamt. Men det gick. Tror jag i alla fall. Just nu känns det ganska bra.

    Och jag vet att det var jobbigt för henne också. Fanns inget hon kunde säga för att det skulle bli bra. Och hon var jätterädd för att berätta för mig. Men som sagt, vi löste det.

    Jag hoppas innerligt att det kommer att gå bra för dig också. Håll fast i dina vänner, få dem att förstå att de fortfarande är lika viktiga för dig. För det första jag tänkte på när min vän blev gravid var att "Jaha, då behöver hon inte mig längre"...dumt och korkat, men väldigt lätt att tänka så.

    SvaraRadera
  2. Har en god vän som stöttar mig igenom min resa nu. De ska ha barn nu i november och hon är faktiskt den enda jag inte känner någonting annat än glädje för. De hade själv försökt hur länge som helst att bli gravida utan att lyckas. Tog också väldigt lång tid innan de fick tid till provrör. När de väl fått tiden var det ytterligare 6 månaders väntan... Under denna väntan lyckades de på naturlig väg. Så på nåt vis känns det mycket enklare med en som ändå har varit med om samma svårigheter som en själv. Tragiskt men sant.
    Sedan är det alltid så, är man riktiga vänner löser allt sånt här sig! Tror dina vänner uppskattar dig lika mycket som du tycker om dem så det skall nog inte vara några problem även om det blir kämpiga tillfällen.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Det är alltid svårt att se på när ens vänner får barn när man själv inte kan. Men är det riktiga vänner så gläds man och finns där ändå! Ha en toppen helg1 kram

    SvaraRadera
  4. Kloka ord från er! Tack! :)

    SvaraRadera