tisdag 20 oktober 2009

Ruvardag 5

"Vid behandling med Crinone kan, hos vissa patienter, reaktionsförmågan nedsättas. Försiktighet bör därför iakttas när skärpt uppmärksamhet krävs"...

Så står det så förmanande i mitt Crinonepaket. Igår gick jag rakt i en stolpe, plötsligt stod den bara där (eller vid närmare eftertanke så var det kanske så att den t.o.m. hoppade på mig....;)) och kändes väldigt hård mot min näsa och överläpp. Under dagens lopp hade jag också lyckats tappa en massa saker i golvet, de bara rann ur mina händer som om de hade en egen vilja, men priset togs kanske när jag i butiken gick rakt genom kassan utan att betala...Som tur var stod min man vid ändan av kassabandet och plockade inköpen i kassarna så han kallade mig tillbaka till denna värld. :) Jag behöver tydligen iaktta större försiktighet så där i största allmänhet jag, så förvirrad blir jag av alla dessa hormoner!

Annars känner jag att äggstockarna har lugnat sig nu. Jag känner inget av dem mer. Har haft lite illamående av och till efter äggplocket, men det verkar också ha gett med sig nu under dagen. Brösten ömmar och jag sover fortfarande lite dåligt, men i övrigt verkar kroppen väldigt mycket som vanligt. Känns ganska mycket som före mens, eftersom jag känner saltsug och svettas. Men jag tänker inte ta ut vare sig det ena eller det andra i förskott. Jag tänker så gott som hela tiden på vårt lilla frö och väntar otåligt på att dagarna ska gå, samtidigt som jag är rädd för hur det ska bli om det inte blir det resultat vi hoppas på. Funderar också nästan varje dag på om jag ska tjuvtesta eller inte, men har inte bestämt mig än.

4 kommentarer:

  1. Oj vilken dag. Tur att din man styrde upp det:o)

    Ja det där ruvandet tär på en som inget annat. Man får ta en dag i taget och se som en seger.

    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Obehagligt med sådana stolpar. Kanske ska anmäla det till kommunen att de inte sitter fast ordentligt! ;-)

    Tror lilla fröet håller på att bo in sig nu!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  3. =) Så oförskämt av stolpen att bara stå där som ett fån!

    Ruvardag 5 redan! Åh, jag hade också velat vara där du är nu...snart, snart så får ni äntligen veta.

    Hejar på pyret här från jobbet!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åsa, ja, man borde faktiskt anmäla stolpar som går lösa på det där oansvariga viset... :)
    Tack för hejningar och kramar!

    SvaraRadera