onsdag 28 oktober 2009

Ruvardag 13

Otroligt. Näst sista dagen av den två veckor långa ruvningen. Jag har tagit mig ända hit med bara en enda kväll som kändes riktigt risig (då när jag körde ut min man så att jag skulle få vara ensam). Otroligt att dagarna har gått så snabbt, att jag känt mig så oväntat i balans trots att jag sovit dåligt ganska många nätter. I natt drömde jag många och intensiva drömmar, om gamla kärlekar, och om min nuvarande också, om att ruvningen inte alls var över utan just skulle börja och jag skulle få ett embryo infört av en helt oerfaren läkare och rummet var fullt av folk och surr och jag grät av rädsla. Två tidigare nätter har jag drömt att jag var gravid. Imorgon får jag veta.

6 kommentarer:

  1. Jösses vad spännande!
    Vi är många som håller tummarna för dig tjejen och många som kommer att vara klistrade vid datorn imorgon bitti!!!
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Precis i början på min graviditet drömde jag om gamla kärlekar, konstigt, men jag tror det är rätt vanligt att man gör det.

    SvaraRadera
  3. Innan jag skulle testa drömde jag att det var ett plus på stickan och det har ju stämt.
    Jag tror du drömmer sanndrömmar :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det har kännts bra under ruvningen, det måste ju bara vara positivt för hela processen. Nu blåhåller jag tummar och tår här för dig!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas också att graviditetsdrömmarna är sanndrömmar. Lycka till imorrn, jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  6. Anonym, jag tror de där drömmarna är ett slags emotionellt "farväl" när man nu förhoppningsvis närmar sig ett helt nytt kapitel i livet.
    Alla ni andra, tack så hjärtligt för alla tummar o tår!!!

    SvaraRadera