torsdag 22 oktober 2009

Sur

De premenstruella känningarna ökar. Stackars min man, som gått hemma och väntat på att jag ska komma hem från jobbet så att han får lite sällskap, och så är jag bara sur när jag kommer och önskar ingenting hellre än att få vara ensam, ensam, ensam. Kör nästan ut honom på lite ärenden för att jag ska få min efterlängtade ensamhet. Mycket typiskt för mig före mens, jag vill bara vara ifred. Mera värmevallningar väller över mig hela tiden och nu ackompanjeras de av lite knip i magtrakten. Jag känner mig, med andra ord, extremt ogravid och mycket "pms-ig".

Jag ålägger mig själv i uppgift att vara snäll mot maken i alla fall, att gå ut på en promenad i kväll och därefter ge mig själv en lång och grundlig stretching. Älskar att stretcha, det är det skönaste som finns, men konstigt nog blir det sällan av ändå...

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. tack för kommentaren. Kul att du hittade till min blogg. Jag skriver inte så mycket om just IVF men om allt annat som försigår i mitt huvud. Det känns trevligt att kunna läsa om andras upplevelser och se att de faktist liknar mina egna upplevelser. Vi är många! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi är många! Hoppas att vi snart också är många som har glada nyheter!

    SvaraRadera