söndag 11 oktober 2009

Rädd

Ända sedan jag vaknade imorse har jag varit rädd för att tisdag är för tidigt för äggplockningen. Jag hade räknat med att det skulle bli på onsdag, men läkaren ville inte riskera att jag blir överstimulerad och bestämde tisdag. Jag är rädd, rädd, rädd nu. Vill inte uppleva samma som senaste gång, att man går igenom hela cirkusen bara för att bli plockad på omogna ägg som inte kan befruktas. Litar inte längre på läkarnas bedömning, men kan ju inte göra annat än följa ordinationen efter att jag protesterat och undrat om inte onsdag vore bättre, men fått ett barskt svar om att läkaren har ansvar för min hälsa också.

Har tagit ägglossningssprutan nu så det går inte att backa, men jag är så rädd att allt ska vara förgäves igen.

3 kommentarer:

  1. Usch, vad jobbigt att börja tvivla på läkarnas bedömning :(
    Man vill så gärna bli gravid att allt annat inte känns viktigt längre. Men läkaren har nog rätt i att han måste se till att du mår bra också.

    Jag håller tummarna för att allt ska gå jättebra på tisdag!!!
    Vi finns här för dig!

    Stor styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Åh jag förstår din rädsla, läkare har ju inte alltid rätt. Men det kan gå toppenbra imorrn, vi måste tänka så.

    Många många lycka-till-KRAMAR!

    SvaraRadera